De curând Asociația ADIR a finalizat activitățile din cadrul proiectului “Investim în profesorii de sprijin și educația copiilor cu CES” derulat cu autoritatea finanțatoare Consiliul Județean Iași, în cadrul programului de finanțări prin legea 350.
Prin activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect s-a mai făcut un pas pentru sprijinul copiilor cu sindrom down în etapele lor de școlarizare .
În ce a constat primul set de activități? – am instruit și informat în cadrul a 4 sesiuni de cursuri un număr de 20 de persoane (12 cadre specializate pedagogi de pishopedagogie specială-PPS care activează deja în cadrul unor instituții de învățământ special, 6 tineri absolvenți de PPS și 2 studenți în an terminal la facultatea de Științe ale educației specializarea PPS) .
Cursurile au avut ca temă : provocările și problemele specifice procesului de învățare la copii cu sindrom down, ce fel au loc achizițiile specifice vârstei lor; ce modalități eficiente putem aplica în cazul declinului cognitiv al copilului cu SD și cu ce instrumente reușim să-i aducem la un nivel apropiat vârstei lor.
A doilea set de activități : am desfășurat o serie de sesiuni practice cu copii cu SD punând în aplicare noțiunile însușite în cadrul cursurilor.
De asemena s-au desfășurat sedințe de terapie comportamentală , coaching parental cu părinții copiilor cu SD punând accent pe importanța comunicării în triungiului părinte-copil -profesor.
Felicitări încă un pas înainte, unul foarte important pentru copii cu cerințe educationale speciale. Sunteți super țineți-o tot asa abia așteptăm să venim și noi cu Sofia la dumneavoastră.