Activități de intervenție terapeutică prin stimulare psihocognitivă
și terapii comportamentale

Jocul de rol permite realizarea unor perspective diferite, în care ideile și emoțiile sunt modelate și rearanjate. Reprezintă o trăsătură majoră a dezvoltării sociale și cognitive a copilului și un salt spre socializare.

Desenăm, colorăm, ne dezvoltăm creativitatea și autonomia, exprimând emoții și sentimente. În același timp repetăm culorile în limbajul expresiv (numesște) și receptiv (arată).

Cum învățăm copilașii sa identifice, să înțeleagă, să recunoască emoțiile în viața de zi cu zi. Pictograme urmate apoi de jocuri de rol, crearea de situații și povești specifice fiecărei emoții.

Cărțile, una dintre sursele cele mai importante pentru stimularea limbajului. Copilul învață să descrie imagini simple folosind tot mai multe cuvinte, observând și folosindu-si imaginația.

Sortarea itemilor pe categorii este un prin pas in predarea Funcțiilor, Trăsăturilor și Caracteristicilor obiectelor. Copilul învață că este ceva mai mult în spatele unui cuvânt și va ajunge să descrie obiectele, sa le clasifice, sa le înțeleagă.

Conceptul de „turn taking” (Așteaptă rândul) se învață prin jocuri distractive, iubite de copii. Este o abilitate esențială atât pentru toate jocurile sociale, cat și pentru activitățile din rutina zilnica.

Potrivirea 2D – imagine la imagine, stimulează performanta vizuala și atenția, pregătind copilul totodată pentru formarea limbajului expresiv. O activitate îndrăgită de copiii!

Învățăm să recunoaștem cifrele ordonându-le, repetându-le în limbajul receptiv, urmând apoi să le trecem în expresiv și să potrivim numărul la cantitatea potrivită.

Lucrând cu perseverență pentru îmbunătățirea imitației vocale, corectarea limbajului și recunoașterea expresivă a obiectelor!

Activități de kinetoterapie și jocuri de educare motrică

Dezvoltarea și formarea motricității în secvențele sale normale, dezvoltarea controlului postural.

Îmbunătățirea și dezvoltarea coordonării, controlului și echilibrului, educarea și reeducarea mersului.

Ce spunem noi despre copii

Ce spun copiii despre noi

De ce sunt importante intervențiile terapeutice pentru copiii cu sindrom Down

Dezvoltarea copilului cu sindrom Down

…deși urmeaza etapele obișnuite, este însoțită sau poate fi mascată de o lentoare și heterocronie (diferită ca timp pe etape de vârstă)

Intervenția cât mai timpurie

…pe fiecare etapă de vârstă și programele aplicate de echipa pluridisciplinară trebuie să reprezinte partenerul familiei și al copiluluicu sindrom Down pentru a-și construi proiectul de viață

Vrei să ne cunoaștem?

Completează formularul de mai jos și îți vom răspunde negreșit!

    Povestea ADIR

    Asociația ADIR a luat naștere de la un vis, despre dreptul la normalitate a fiecăruia, despre cum pot copiii cu sindrom Down să-și atingă potențialul maxim în dezvoltarea lor pe etape de vârstă,  pentru a ajunge nivelul optim din viața lor, despre cum vom susține integrarea lor socială și profesională de mai târziu, despre cum vom contribui noi ca ei să se simtă parte integrantă a comunității în care trăiesc.

    Cum ajutăm

    Echipa noastră formată din profesori pedagogi de psihopedagogie specială, pedagogi, kinetoterapeut, pedagog social, psiholog, medic își va  folosi abilitățile cunoștințele, experiența în cadrul ședințelor de terapie individualizată.

    Activități

    Prin activitățile noastre explorăm modul în care copiii cu sindrom Down se dezvoltă, învață noțiunile, folosesc în adaptarea lor comportamentală noțiunile învățate, comportamente de adaptare în diferite medii (familial, școlar, social). Abordăm modalități de terapii și activități educaționale de suport pentru invățare.

    Contact

    Strada Păun nr 2 bis, Iași
    0740 031 661
    contact@adir.ro