Jocul de rol permite realizarea unor perspective diferite, în care ideile și emoțiile sunt modelate și rearanjate. Reprezintă o trăsătură majoră a dezvoltării sociale și cognitive a copilului și un salt spre socializare.
Desenăm, colorăm, ne dezvoltăm creativitatea și autonomia, exprimând emoții și sentimente. În același timp repetăm culorile în limbajul expresiv (numesște) și receptiv (arată).
Cum învățăm copilașii sa identifice, să înțeleagă, să recunoască emoțiile în viața de zi cu zi. Pictograme urmate apoi de jocuri de rol, crearea de situații și povești specifice fiecărei emoții.
Cărțile, una dintre sursele cele mai importante pentru stimularea limbajului. Copilul învață să descrie imagini simple folosind tot mai multe cuvinte, observând și folosindu-si imaginația.
Sortarea itemilor pe categorii este un prin pas in predarea Funcțiilor, Trăsăturilor și Caracteristicilor obiectelor. Copilul învață că este ceva mai mult în spatele unui cuvânt și va ajunge să descrie obiectele, sa le clasifice, sa le înțeleagă.
Conceptul de „turn taking” (Așteaptă rândul) se învață prin jocuri distractive, iubite de copii. Este o abilitate esențială atât pentru toate jocurile sociale, cat și pentru activitățile din rutina zilnica.
Potrivirea 2D – imagine la imagine, stimulează performanta vizuala și atenția, pregătind copilul totodată pentru formarea limbajului expresiv. O activitate îndrăgită de copiii!
Învățăm să recunoaștem cifrele ordonându-le, repetându-le în limbajul receptiv, urmând apoi să le trecem în expresiv și să potrivim numărul la cantitatea potrivită.
Lucrând cu perseverență pentru îmbunătățirea imitației vocale, corectarea limbajului și recunoașterea expresivă a obiectelor!
Dezvoltarea și formarea motricității în secvențele sale normale, dezvoltarea controlului postural.
Îmbunătățirea și dezvoltarea coordonării, controlului și echilibrului, educarea și reeducarea mersului.
Asociația ADIR a luat naștere de la un vis, despre dreptul la normalitate al fiecăruia, despre cum pot copiii cu sindrom down sa-și atingă potențialul maxim.
Într-o zi frumoasă de primăvară, anul 2015, am întâlnit-o pe SOFIA – o fetiță de 8 luni cu ochii mici, rotunzi, dornică de explorare, de cunoaștere – întâlnire care poate fi descrisă prin bucurie, tandrețe, zâmbete, entuziasm. Vorbele nu erau necesare pentru a comunica cu SOFIA… ochii și mâinile îmi erau călăuze în acest DRUM.
Dacă reușești să pătrunzi în lumea acestor copiilor cu sindrom Down vei descoperi multă iubire, sensibilitate, generozitate, simplitate, blândețe, sentimente care îți umplu sufletul de bucurie și te invită la introspecție. Stă în puterea noastră să schimbăm mentalități, să acceptăm diversitatea, să fim toleranți, să dăruim, să oferim acestor copii șansa la egalitate, incluziune, respect și dreptul la propria identitate.
Completează formularul de mai jos și îți vom răspunde negreșit!